5 podstawowych zasad treningowych

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Ciekawostki  |  5 podstawowych zasad treningowych

Najczęściej czytane:

5 podstawowych zasad treningowych

  •  w trakcie ćwiczenia nie mogą boleć stawy – zmęczeniowy ból mięśni ( charakterystyczne palenie) jest normalną, fizjologiczną reakcją na ćwiczenie, natomiast kiedy zaczynają boleć stawy powinniśmy przerwać ćwiczenie. Przyczyną mogą być ograniczone zakresy ruchów, niestabilności, zbyt duże obciążenie lub zbyt trudne ćwiczenie w stosunku do naszych aktualnych możliwości

 

  • pamiętaj aby w trakcie ćwiczeń cały czas oddychać – przeprowadzono badania, które wykazały, że wstrzymywanie oddechu zwiększa 3-krotnie ciśnienie wewnątrz dysków w kręgosłupie, taka sytuacja grozi „wypadnięciem” dysku czyli bardzo groźną kontuzją

 

  • każde ćwiczenie rozpocznij od prawidłowej, zalecanej pozycji wyjściowej, tylko właściwe ustawienie początkowe jest gwarantem poprawnego wykonania ćwiczenia

 

  • w miarę możliwości uzupełnij ćwiczenia siłowe (oporowe) ćwiczeniami aerobowymi (wysiłkowymi), dłuższe wysiłki o średniej intensywności wpływają korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej, dobrą formę naszego serca i prawidłowe dotlenienie całego organizmu

 

  • wykonuj ćwiczenie do momentu, kiedy jesteś w stanie kontrolować technikę jego wykonania, jeśli wysiłek nie pozwala panować precyzyjnie nad wykonywanym ruchem, powinieneś przerwać i odpocząć

Tomasz Gać - Trener Osobisty - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt