Błędy treningowe

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Błędy treningowe

Najczęściej czytane:

Błędy treningowe

Pracując w klubie fitness już od kilku lat jako trener personalny zauważyłem, że mimo tego, iż nasi podopieczni stają się coraz bardziej świadomi, nadal zdarza im się popełniać błędy. W tym krótkim artykule pragnę przedstawić kilka z nich.

1. Trenowanie z bólem.
Ból stawu jest zawsze sygnałem do zaprzestania ćwiczenia lub treningu. Ważne jest, aby ćwiczący odróżniał ból mięśniowy spowodowany nagromadzeniem metabolitów wysiłkowych od bólu stawu. Bardzo często widziałem osoby ćwiczące mimo bólu i nigdy nie prowadziło to do niczego dobrego. Należy również pamiętać, że żaden fizjologiczny ruch nie powoduje bólu, bardzo często powodem bólu jest po prostu zła technika wykonywania ćwiczeń.

2. Ignorowanie zaleceń lekarza dotyczących aktualnego stanu zdrowia.
Często zdarza się, iż osoby cierpiące na schorzenia takie jak: astma, cukrzyca, nadciśnienie oraz choroby stawów uważają, iż ich trening nie musi się różnić od treningu osób zdrowych. Nic bardziej błędnego. Doświadczony trener personalny zawsze pyta ćwiczącego o aktualne oraz przebyte urazy, a także przewlekłe schorzenia. Niestety wiele osób jest nieświadomych swojego problemu.

3. Wykonywanie cały czas tych samych ćwiczeń.
Powtarzanie codziennie tego samego treningu podwyższa ryzyko kontuzji oraz powoduje dysbalans mięśniowy. Bardzo ważne, by trening nie był nudny. Należy przeplatać treningi siłowe treningami wytrzymałościowymi, stosować elementy dynamiczne, używać takich form jak trening obwodowy czy trening crossfit.

4. Brak odpowiedniej regeneracji.
Często ćwiczący zadają mi pytanie o to, czy mogą ćwiczyć codziennie. Zwykle odradzam taki trening, ponieważ najczęściej prowadzi do przetrenowania. Nie jest to jednak regułą. Jeżeli twój trening jest rozsądnie zaplanowany, śpisz przynajmniej osiem godzin na dobę, odżywiasz się w sposób właściwy,
to oczywiście możesz ćwiczyć codziennie.

5. Zła technika treningowa.
Wydawać się może, że piszę teraz o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z siłownią. Taka sytuacja jest bardzo częsta, jednak zdarza się, że widuję osoby uczęszczające do klubu od dobrych kilku lat, a popełniających błędy w wykonywaniu ćwiczeń. Najczęstszym powodem „łamania” techniki jest trening ze zbyt dużym obciążeniem. Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń to podstawa każdej aktywności sportowej, a zła technika prędzej czy później może doprowadzić do kontuzji.
Przytoczone przeze mnie błędy treningowe to tylko niektóre z wielu, jakie mam sposobność obserwować. Myślę, iż te przedstawione powyżej należą do najczęstszych i najgroźniejszych w skutkach.


Kamil Goleń - Trener Personalny Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt