Brzuszki miotatyczne

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Brzuszki miotatyczne

Najczęściej czytane:

Brzuszki miotatyczne

brzuszki miotatyczneAlternatywą klasycznych ćwiczeń na mięśnie brzuchabrzuszki miotatyczne. Nazwa pochodzi od wykorzystywania stanu pełnego rozciągnięcia i typowego dla niego odruchu (odruch miotatyczny, czyli odruch na rozciąganie). W ten sposób doprowadzamy do silniejszego napięcia mięśni. Zaletą tych brzuszków jest również ruch w pełnym zakresie oraz angażowanie się do pracy mięśnia poprzecznego brzucha. Do przeprowadzenia tego ćwiczenia potrzebujemy jedynie piłki balastowej BOSU lub małej piłki gimnastycznej o średnicy 45-55 cm.
Aby wykonać ćwiczenie należy postępować według poniższych wskazówek:

  1.  Połóż się na piłce/BOSU z wyciągniętymi ramionami możliwe daleko nad głowę (np. złącz dłonie jak do nurkowania). Przez cały czas trzymaj ramiona  w górze, blisko uszu,
  2.  Obniżaj się z kontrolą przez 4 sekundy, aż do momentu, w którym dotkniesz palcami podłogi. Staraj się maksymalnie rozciągnąć mięśnie brzucha,
  3.  W pozycji poziomej zatrzymaj się na 2 sekundy i staraj się rozciągnąć całe ciało,
  4.  Podnoś się również w sposób kontrolowany, zatrzymaj się na 2 sekundy i napnij maksymalnie mięśnie. Ramiona nie powinny przekroczyć linii wyznaczającej kąt prosty z podłożem,
  5.  Wykonaj 10 powtórzeń.  Z czasem możesz dołożyć ciężar, w postaci piłki, hantli czy innego obciążenia.

 

Paweł Tracz - Trener Indywidualny - Warszawa

 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt