Ćwiczenia mięśni brzucha cz.I

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Ćwiczenia mięśni brzucha cz.I

Najczęściej czytane:

Ćwiczenia mięśni brzucha cz.I

"Brzuszki" - wiele sprzecznych informacji krąży na temat bezpieczeństwa stosowania ćwiczeń, rozwijających muskulaturę mięśnia prostego brzucha.


brzuszkiKlasyczne brzuszki niestety stanowią pewne ryzyko dla urazów kręgosłupa lędźwiowego. Dzieję się tak głównie ze względu na udział mięśnia biodrowo-lędźwiowego podczas ruchu skłonu przy wielu ćwiczeniach. Mięsień biodrowo lędźwiowy przez swoją zdolność do generowania dużych sil powoduje dużą kompresję na krążki międzykręgowe i ruch translacji w stawach (przesunięcie względem siebie powierzchni stawowych), co prowadzi do osłabienia struktury krążka i może w konsekwencji dojść do uszkodzenia stawu i struktur okołostawowych, następnie do pojawienia się bólu i zaburzenia mechanizmów kontroli ustawienia stawu. Oczywiście może ale nie musi...

Ale czy warto ryzykować??

Jak możemy ćwiczyć w inny sposób nasze mięśnie brzucha?

Na początku powinniśmy nauczyć nasze lokalne mięśnie (mięsień poprzeczny brzucha oraz wielodzielny) stabilizacji kompleksu lędźwiowo-miednicznego. Dopiero po tym możemy wprowadzać bardziej złożone ćwiczenia, takie jak przysiad czy martwy ciąg, które aktywują całą tłocznie brzuszną.
Zastanówcie się; chcecie narażać swój kręgosłup na dolegliwości bólowe? A Może warto zadbać o jego stabilizację i nie narażać go na uraz?

Paweł Tracz - Trener Osobisty - Warszawa
 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt