Ćwiczenia mięśni brzucha cz.II

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Ćwiczenia mięśni brzucha cz.II

Najczęściej czytane:

Ćwiczenia mięśni brzucha cz.II

trening brzuchaJeśli już wykonujecie "brzuszki" i waszym priorytetem jest odkrycie mięśni brzucha to wybierajcie takie ćwiczenia, które nie angażują mięśni zginaczy bioder (m. biodrowo-lędźwiowego) w ich dynamicznej pracy.

Przykładowym bezpiecznym ćwiczeniem jest podpór izometryczny przodem/bokiem lub skłony tułowia w klęku na wyciągu górnym.

Przy I ćwiczeniu starajcie się zachować  neutralną pozycję miednicy, natomiast przy ćw II kontrolujcie napięcie mięśni w fazie koncentrycznej ale i ekscentrycznej!
Pamiętajcie jednak, że uwidocznienie mięśni brzucha wiąże się przede wszystkim z dietą i znaczną redukcją spożywanych węglowodanów. Lokalna redukcja tkanki tłuszczowej nie istnieje.  Jeśli mamy ustawioną dietę i dobrany odpowiedni trening interwałowy/cardio, który pomoże nam zgubić zbędne kilogramy, włączamy też trening siłowy - najlepiej gdyby był to trening angażujący wszystkie partie mięśniowe na jednej jednostce treningowej. Zapytacie teraz, a gdzie ćwiczenia na mięśnie brzucha!? Otóż bezwzględnie unikamy ćwiczeń na mięśnie brzucha gdy mamy wysoki poziom tkanki tłuszczowej i nie znamy techniki wykonywania ćwiczeń. Czekamy aż nasza dieta i odpowiedni trening doprowadzi do redukcji tkanki tłuszczowej. Okres czasu potrzebny do utraty tkanki tłuszczowej jest zależny od % jej zawartości, naszego wytrenowania, naszej motywacji i restrykcyjnego przestrzegania zasad diety i treningu.
Jeśli zredukowaliśmy tkankę tłuszczową do poziomu uwidaczniającego nasze mięśnie, wówczas nie będzie nam już potrzebna praca nad mięśniami brzucha!! Dla tych, którzy nie są zadowoleni i wygląd ich brzucha nie jest satysfakcjonujący (przy stosunkowo niskim poziomie tkanki tłuszczowej), proponuje dalszą redukcję i włączenie do swojego planu treningowego ćwiczeń przedstawionych wyżej.
Czy teraz widzicie sens ćwiczenia na każdym treningu mięśni brzucha? Bez odpowiedniej diety i treningu nie ma szans na powodzenie, a nieustanny trening mięśni brzucha tylko zniechęci was do pracy nad sobą i w dodatku może doprowadzić do pojawienia/nasilenia dolegliwości bólowych kręgosłupa.
 

Paweł Tracz - Trener Indywidualny - Warszawa

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt