Ćwiczenia profilaktyczne i uzupełniające.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Profilaktyka i terapia  |  Ćwiczenia profilaktyczne i uzupełniające.

Najczęściej czytane:

Ćwiczenia profilaktyczne i uzupełniające.

Trening na siłowni jest trudnym i złożonym procesem. To nie tylko praca nad mięśniami i wyglądem. Trenujemy aby być sprawniejsi, silniejsi i bardziej zmotywowani do działania na co dzień. Trening siłowy stanowi kluczową rolę w odzyskiwaniu sprawności u osób po urazach narządu ruchu oraz u osób starszych.

Aby trening był skuteczny musimy trafnie dobierać narzędzia, ćwiczenia i metody treningowe. Poza głównymi ćwiczeniami, które  mają na celu budowanie wytrzymałości, hipertrofii oraz siły musimy pamiętać o doborze odpowiednich ćwiczeń dodatkowych, które zapewnią postęp w treningu siłowym ale również pomogą zapobiegać kontuzjom i przeciążeniom w obrębie narządu ruchu. Poza właściwymi ćwiczeniami siłowymi; globalnymi i izolowanymi, do treningu powinniśmy włączyć:

  • ćwiczenia mobilizujące ruch w stawie,
  • ćwiczenia sensomotoryczne
  • stretching

W jakiej kolejności wykonywać ćwiczenia? Zaczynamy od 10 min rozgrzewki, następnie wykonujemy ćwiczenia mobilizujące i sensomotoryczne (jeśli istnieje taka potrzeba), potem następuje część główna treningu, czyli trening siłowy. Dobór ćwiczeń siłowym oparty jest na podstawie indywidualnych potrzeb, które możemy określić na postawie testów funkcjonalnych. Na końcu wykonujemy ćwiczenia wyciszające i rozciągające.

Paweł Tracz - Trener Personalny - TI Fitness
 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt