Dieta Kopenhaska

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Żywienie i suplementacja  |  Dieta Kopenhaska

Najczęściej czytane:

Dieta Kopenhaska

 

Dietetyk-Warszawa

Dieta kopenhaska polega na ścisłym stosowaniu 13-dniowego z góry ustalonego, planu żywieniowego. Jej celem jest  wywołanie zmiany upodobań smakowych i przemiany materii w organizmie, dzięki czemu zakłada się, że ustanie ochota na węglowodany oraz niezdrowe przekąski (np. słodycze) jak również zostanie ograniczone spożywanie posiłków o późnych porach.

Dieta jest monotonna, oparta głównie na takich produktach jak: chude mięso, jaja, sałata, szpinak i owoce. Zaleca się wypijanie co najmniej 2 litrów niegazowanej wody lub zielonej herbaty. Dzienny jadłospis dostarcza niecałe 1000kcal, dieta nie zapewnia dostatecznej ilości witamin i minerałów. Nie dopuszcza się żadnych odstępstw od ustalonych jadłospisów . Zjedzenie kawałka bułki lub wypicie lampki wina powoduje natychmiastowe przerwanie kuracji i zaprzepaszczenie dotychczasowych jej efektów.

Dieta zakłada 3 posiłki dziennie. Kolacja powinna być zjedzona przed godziną 18tą a obiad pomiędzy 12tą a 14tą. Istotne jest aby stosować ją dokładnie przez 13dni. Po przejściu całego cyklu, bardzo często obserwuje się spadek masy ciała ( nawet do 8-10 kg).

Dietę można stosować nie częściej jak raz na 2 lata ze względu na osłabienie organizmu jakie powoduje. U osób opornych na zmiany nawyków żywieniowych i diety o drastycznie obniżonej kaloryczności może, po zakończeniu powodować efekt jo-jo.

Monika Krynicka-Gać - Dietetyk-Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt