Dieta Montigniac

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Żywienie i suplementacja  |  Dieta Montigniac

Najczęściej czytane:

Dieta Montigniac

 

Dieta Montigniac powstała w 1986r w Ameryce ale nadal się rozwija korzystając z doświadczeń setek lekarzy na całym świecie. Według jej twórcy, francuskiego lekarza Michaela Montgniaca, tyjemy nie dla tego, że jemy za dużo ale dlatego, że źle komponujemy jadłospis.

Założenia metody Montigniaca:

  •  schudnięcie oraz utrzymanie prawidłowej wagi ciała
  •  ochronę serca i naczyń krwionośnych
  •  poprawę kondycji fizycznej i psychicznej

Montigniac uważa, że ważniejsze od liczenia kalorii i przestrzegania wielkości porcji jest zwracanie uwagi na zawartość węglowodanów w produktach. Na użytek tej teorii Montigniac stworzył nowe pojęcie tzw. Indeksu Glikemicznego ( IG).W diecie Montigniaca węglowodany dzieli się na „dobre” (o niskim IG) i złe (o wysokim IG). Dobre to te, które nie powodują gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi, złe powodują taki skok.

Podstawowe zasady diety Montigniac:

  •  nie łączyć produktów o wysokim IG z tłuszczami w jednym posiłku
  •  unikać jedzenia produktów węglowodanowo-tłuszczowych
  •  Pieczywo tylko pełnoziarniste i tylko na śniadanie
  •  zero cukru w diecie
  •  wyeliminować ziemniaki pod każdą postacią oraz ryż
  •  makaron tylko al. Dente lub razowy
  •  owoce należy jeść oddzielnie, najlepiej na czczo i ze skórą
  •  zrezygnować z alkoholu
  •  wyeliminować mocną kawę i herbatę, gdyż kofeina zwiększa wydzielanie insuliny
  •  jeść 3 posiłki dziennie
  • przerwa między posiłkami nie powinna być dłuższa niż 6h
  •  ograniczyć spożywanie „złych” tłuszczów (nasyconych) na korzyść dobrych (nienasyconych)
  •  Nie pić wody w trakcie posiłku ( najlepiej przed posiłkiem)
  • Przeżuwać dokładnie każdy kęs
  •  soki powinny być sporządzone bezpośrednio przed spożyciem
  •  wyeliminować słodzone napoje gazowane
  •  między posiłkami pić wodę mineralną niegazowaną około 2l
  •  jeść warzywa bogate w błonnik
  •  gotować w niskiej temperaturze i możliwie często na parze
  •  po posiłku składającym się z węglowodanów odczekać 3 godziny do posiłku zawierającego tłuszcze
  •  po posiłku składającym się z produktów tłuszczowym odczekać 4h do posiłku zawierającego węglowodany
  •  im produkt jest mniej przetworzony tym jest zdrowszy

Dieta zakłada chudnięcie w tempie 1kg na tydzień, dzięki temu efekt jest trwały. Dieta jest bezpieczna dla każdego zalecana zwłaszcza osobą ze skłonnością do cukrzycy.   

Monika Krynicka-Gać - Dietetyk-Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt