Dlaczego nie warto ćwiczyć na urządzeniach skrzynkowych?

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Dlaczego nie warto ćwiczyć na urządzeniach skrzynkowych?

Najczęściej czytane:

Dlaczego nie warto ćwiczyć na urządzeniach skrzynkowych?

Jako trener osobisty specjalizujący się w Treningu Funkcjonalnym jestem wielkim przeciwnikiem treningu na maszynach izolujących pracę mięśniową.
Poniżej przedstawię kilka powodów dla których zajmuję takie właśnie stanowisko.

  • maszyny izolujące pracę mięśni zmniejszają efektywność treningu – w sytuacji, gdy w naszym zabieganym życiu znajdziemy w tygodniu godzinę lub dwie na aktywność fizyczną, ważne aby był to czas wykorzystany maksymalnie efektywnie. Wtedy istotnym jest, żeby w trakcie treningu zaangażować jak najwięcej grup mięśniowych, których praca pozwoli spalić jak najwięcej kalorii. Kiedy siedzimy na maszynie i od pasa w dół mięśnie są rozluźnione, wyłączamy z pracy największą grupę mięśni czyli nogi i biodra, przez co efektywność spada kilkakrotnie.
  • trening na maszynach nie jest funkcjonalny tzn. nie poprawia naszego standardu życia i nie ułatwia wykonywania czynności czy aktywności dnia codziennego – w warunkach naturalnych w powszechnych czynnościach lub innych sportach jakie uprawiamy, ruchy są bardzo złożone i angażują jednocześnie wiele mięśni i stawów. Ćwiczenia na maszynach izolujących jeden konkretny ruch, nie przekładają się nijak na aktywność poza siłownianą.
  • trening na maszynach zwiększa ryzyko kontuzji – stawy, więzadła, ścięgna i mięśnie są przyzwyczajone do znoszenia obciążeń własnego ciała, wtedy optymalnie kształtują się systemy stabilizacyjne stawy i ruchy stają się płynne i odbywają się po optymalnym i bezpiecznym torze. Maszyny mają ustawiony jeden, niezmienny tor ruchu, do którego to my musimy się dostosować, często może to powodować przeciążenia i kontuzje.
  • trening przy użyciu maszyn nie rozwija koordynacji ruchowej – kiedy brak innych możliwości ruchu, systemy koordynacyjne nie są aktywowane i nie rozwijamy się w tym kierunku – ćwiczenia wolne aktywują zarówno układ mięśniowy jak i nerwowy i pobudzają receptory stawowe to optymalnej pracy nad kontrolą stawu.

To tylko niektóre aspekty potwierdzające ogromną przewagę ćwiczeń wolnych nad tymi na urządzeniach skrzynkowych. Zachęcam do sprawdzenia na sobie różnicy pomiędzy jednymi i drugimi.


Trener Osobisty – Tomasz Gać - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl
 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt