Fakty i mity dotyczące Treningu

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Fakty i mity dotyczące Treningu

Najczęściej czytane:

Fakty i mity dotyczące Treningu

Trenerzy personalni często spotykają się z różnymi opiniami i przekonaniami ćwiczących na temat treningu. Zadaniem trenerów jest korygowanie i wyprowadzanie z błędu klientów, posługując się oczywiście wiedzą jaką posiadają. W artykule tym pragniemy przedstawić, a jednocześnie obalić kilka mitów dotyczących treningu i żywienia.


Mit pierwszy: Wykonując ćwiczenia mięśni brzucha spalamy tkankę tłuszczową w tej okolicy.
To chyba mit z którym trenerzy indywidualni spotykają się najczęściej. Podopieczni oczekują od nich aby w programie ich treningu znalazło się jak najwięcej ćwiczeń mięśni brzucha. Oczekiwania te są spowodowane faktem, że ćwiczący wierzą, iż na skutek wykonywania tych ćwiczeń nastąpi zmniejszenie ilości tkanki w tym regionie. Nie jest to niestety prawda. Organizm ludzki nie działa w ten sposób. Do tego aby zaczął korzystać
z rezerwy energetycznej, jaką jest tkanka tłuszczowa, potrzebuje treningu o odpowiedniej intensywności i czasie. Najlepszym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest wykonanie odpowiedniego treningu aerobowego o charakterze ciągłym lub interwałowym, połączonego
z odpowiednim treningiem siłowym. Nie jest niczym dziwnym jeśli obwody w obrębie pasa nie będą zmniejszały się w zastraszającym tempie, ponieważ okolica ta posiada najwięcej receptorów lipogenicznych odpowiadających za magazynowanie tkanki tłuszczowej.

Mit drugi: Ćwiczenia mięśni ramion u kobiet powodują szybkie zwiększenie ich masy.

Obawa przed nadmiernym rozrostem mięśni jest tak silna, że kobiety często ograniczają swoją wizytę w fitness klubie do treningu aerobowego oraz ćwiczeń mięśni brzucha. Strach ten jest jednak bezpodstawny, ponieważ głównym hormonem anabolicznym (powodującym hipertrofie tkanki mięśniowej) jest testosteron. Przeciętna kobieta posiada
w swoim organizmie ilość testosteronu odpowiadającą jednej dziesiątej ilości, która występuje u mężczyzn. Wzrost masy mięśniowej u kobiet nie jest rzeczą łatwą. Oczywiście jest to możliwie, ale wymaga to treningu ukierunkowanego na tę właśnie cechę oraz odpowiedniego odżywiania.

Mit trzeci: Im trening dłuższy, tym lepszy

Przebywanie w fitness klubie kilka godzin dziennie nie gwarantuje sukcesu w dążeniu do określonego celu. Bardzo istotną cechą treningu jest jego intensywność. Jeżeli chodzi
o trening siłowy mężczyzn, to ważny jest fakt, iż wyrzut hormonów takich jak testosteron
i hormon wzrostu jest największy podczas pierwszej godziny treningu. Również ilość korzystnych hormonów wyrzucanych przez organizm jest większa, jeżeli trening posiada odpowiednią intensywność. Intensywność treningu nie idzie w parze z jego objętością. Trening o zbyt dużej objętości może doprowadzić do przetrenowania a tym samym braku efektów.

To tylko niektóre mity, jakie krążą wśród członków fitness klubów. Zadaniem trenerów indywidualnych jest wyjaśnianie zagadnień związanych z treningiem oraz obalaniem mitów, w celu poprawy świadomości ćwiczących.


Kamil Goleń - Trener Osobisty/fizjoterapeuta

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt