Jak zwiększyć ilość warzyw i owoców w diecie?

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Żywienie i suplementacja  |  Jak zwiększyć ilość warzyw i owoców w diecie?

Najczęściej czytane:

Jak zwiększyć ilość warzyw i owoców w diecie?

Jak zwiększyć ilość warzyw i owoców w diecie?

warzywa i owoce w diecieWarzywa i owoce powinny być stałym składnikiem Twojej diety. Zawierają wiele witamin, składników mineralnych, błonnika oraz przeciwutleniaczy. Najlepiej spożywaj warzywa do każdego posiłku, średnio 3-4 porcje warzyw w ciągu dnia oraz 2-3 porcje owoców (porcja = 1 średniej wielkości owoc/warzywo lub filiżanka owoców drobnych około 150g).
Aby zwiększyć ilość warzyw i owoców w codziennej diecie należy:
1. dodawać warzywa do każdego posiłku
2. wybierać warzywa i owoce jako przekąski (np. krojone w słupki marchewki, seler naciowy, paprykę)
3. stosować zasadę kolorowego talerza, przez co spożywane posiłki będą zdrowe i apetyczne
4. do obiadu spożywać warzywa w postaci surowej, jak i gotowanej (najlepiej blanszować warzywa, tzn. wrzucić je do wrzącej wody i gotować przez kilka minut, w ten sposób zachowają wartość odżywczą)
5. spożywać warzywa jako samodzielne dania z dodatkiem drobiu (kurczaka, indyka), ryb, nasion roślin strączkowych lub jajka
6. korzystać z sezonowych warzyw i owoców, natomiast w okresie zimowym nie zapominać o mrożonkach i kiszonkach.

Warzywa i owoce różnią się między sobą składem i wartością odżywczą. Nie ma jednego gatunku, który dostarczałby wszystkich niezbędnych składników pokarmowych, w związku z tym należy spożywać różnorodne warzywa i owoce i nie zapominać o urozmaicaniu codziennego jadłospisu. 

Monika Krynicka-Gać - dietetyk - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt