Jaki podział treningu zastosować?

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Jaki podział treningu zastosować?

Najczęściej czytane:

Jaki podział treningu zastosować?

Jaki podział treningu jest najbardziej optymalny?

Trener osobisty warszawaW świadomości ćwiczących na siłowni funkcjonuje wiele mitycznych periodyzacji i podziałów treningu. Klienci głowią się czy lepiej połączyć „klatkę” z „barkami” czy może z „tricepsem”. Ta mitologia kulturystyczna nie ma żadnego uzasadnienia fizjologicznego popartego badaniami. Rozpatrywanie poszczególnych partii mięśniowych czy samych mięśni w odniesieniu do treningu sportowego to posługiwanie się anatomią „trupa” podczas gdy pracujemy przecież z żywym organizmem, a w takim mięśnie pracują w całych zespołach, łańcuchach, razem ze swoimi antagonistami i synergistami. Ruchy izolowane nie występują, tak jak nie występuje izolowana praca mięśni. Wykonując wyciskanie sztangi leżąc ćwiczymy zarówno klatkę piersiową, barki, ramiona jak i plecy, podobnie przy podciąganiu, pompkach czy wyciskaniu stojąc. Upraszczanie tego procesu do poziomu „klatki” i „barków” jest sporym przekłamaniem i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Badania potencjałów czynnościowych podczas uginania przedramion z uchwytem wyciągu dolnego ( czyli popularnego ćwiczenia na „biceps” ) wykazały, że napięcie w „tricepsie” jest większe nisz w zginaczu, czyli warto by się zastanowić co tak naprawdę ćwiczymy?…
Jedynym, fizjologicznym i mającym naukowe podstawy systemem treningowym jest Trening Funkcjonalny. Bazuje on na naturalnych aktach ruchowych, zgodnych z budową i funkcją stawów i mięśni. Mówi on o wykonywaniu określonych ruchów a nie ćwiczeniu konkretnych mięśni.
Proponowany i praktykowany przez nas podział ćwiczeń zakłada podział ciała na 3 obszary, które trenujemy po sobie, a następnie powtarzamy cykl od początku tyle razy ile możliwości ćwiczącego pozwalają i ile jest potrzebne do zrealizowania określonych wcześniej celów.
Trening rozpoczynamy od treningu CORE czyli aktywacji okolicy biodrowo-miedniczno-lędźwiowej, następnie przechodzimy do treningu kończyn dolnych a później kończyn górnych, to czy będziemy wykonywać zgięcia czy wyprosty, odepchnięcia czy przyciągnięcia, rotacje czy pracę izometryczną zależy już od konkretnego klienta z którym pracujemy, ale znając ten podział i założenia systemu jesteśmy w stanie pracować w ten sposób bezpiecznie i z efektami z ludźmi na każdym poziomie, od wyczynowego sportowca do początkującego amatora rekreacji.
Po wprowadzeniu racjonalnego żywienia i uzupełnieniu treningu o ćwiczenia aerobowe, trening daje nam również świetne efekty sylwetkowe a przy tym jest zupełnie bezpieczny i naturalny dla ćwiczącego, w przeciwieństwie od wyszukanych systemów kulturystycznych z jakimi często się spotykamy w Fitness Klubach.
Na szczęście świadomość ćwiczących stale rośnie i co raz więcej klientów sięga po sprawdzone, skuteczne i bezpieczne metody.

Tomasz Gać - Trener Osobisty - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt