Naturalne unoszenie tułowia - trening ekscentryczny grupy goleniowo-kulszowej

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Profilaktyka i terapia  |  Naturalne unoszenie tułowia - trening ekscentryczny grupy goleniowo-kulszowej

Najczęściej czytane:

Naturalne unoszenie tułowia - trening ekscentryczny grupy goleniowo-kulszowej

Jeśli mówimy o profilaktyce uszkodzeń i nadwyrężeń tylnej części uda, w treningu nie może zabraknąć ekscentrycznego wzmacniania tylnej części uda. Praktycznie każda osoba trenująca na salach fitness klubów powinna stosować ten trening. Jako że bieganie jest nieodłączną częścią treningu każdego bywalca siłowni, a wiele kontuzji mięśni tylnej części uda powstaje podczas biegania, powinniśmy jak najszybciej wprowadzić te ćwiczenia do naszego planu treningowego.
Poniżej przedstawiamy 2 warianty ekscentrycznego wzmacniania tylnej części uda;

  •  Jeśli brakuje nam stosownego sprzętu do wykonania tego ćwiczenia, możemy poprosić drugą osobę o przytrzymanie za kostki. Podczas opuszczania tułowia należy hamować ruch wyprostu kolan i starać się wydłużyć do maximum czas opuszczania tułowia – około 4 sekund. Następnie opieramy się rękoma o podłoże i wracamy z lekką pomocą odepchnięcia się rękami. Wersja trudniejsza zakłada wykonanie ćwiczenia bez pomocy rąk – ręce wzdłuż tułowia, zatrzymujemy opuszczenie tułowia przed samym podłożem, następnie przez cofnięcie się miednicy wracamy do pozycji wyjściowej.

trening ekscentryczny

 

 

 

  •  Jeśli nie mamy możliwości wykonania poprzedniego ćwiczenia, możemy ćwiczyć z piłką lub z deskorolką. Ćwiczenie wykonujemy przez zgięcie kolan, zbliżając pięty do pośladków i uniesienie tułowia, w fazie ekscentrycznej powoli opuszczamy tyłów wraz z kontrolowanym wyprostem kolan.

Kliknij żeby obejrzeć wykonanie ćwiczenia.

 

Paweł Tracz - Trener indywidualny - Warszawa

www.trening-indywidualny.pl

 

 


 





 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt