O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem biegania?

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Ciekawostki  |  O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem biegania?

Najczęściej czytane:

O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem biegania?

wskazówki dla biegaczyCo warto wiedzieć nim zaczniesz biegać?
Za oknem wiosna w pełni, a na ulicach coraz więcej amatorów biegania. Każdy z nas po zimowym okresie pragnie spalić trochę kalorii i poprawić swoją kondycję. Popularny jogging zdaję się być najprostszą i najtańszą formą aktywnego spędzania wolnego czasu. Biegać można wszędzie i o każdej porze, wystarczy tylko chcieć! Ale co zrobić by chęci pozostały jak najdłużej? Oto kilka wskazówek...

  •  Rozgrzewka – niezmiernie ważny element każdego treningu, dzięki niej przygotujemy nasze mięśnie i stawy oraz zaadoptujemy organizm do wysiłku fizycznego. Krótkie ćwiczenia mają na celu pobudzenie układów krążenia i oddechowego, a także aktywizację kompleksu biodrowo-miedniczno-lędźwiowego czyli mięśni stabilizujących tułów i obręcz biodrową. Dodając do tego elementy dynamicznego rozciągania i przygotowania ruchowego (np. wykroki w przód, w tył) będziemy mogli spokojnie przejść do właściwej części treningu.
  •  Zaplanuj trasę – rozpoczynając bieganie warto zacząć od krótkich dystansów i spokojnego tempa. Nie porywajmy się od razu na wyżyny narażając swój organizm na przetrenowanie lub dopuszczenie urazu. Ten sposób na pewno nie zrobi z nas maratończyka, a z pewnością szybko odbierze chęci do podjęcia następnej próby. Dlatego dajmy sobie trochę czasu, bądźmy konsekwentni, a efekty przyjdą same - szybciej niż byśmy się tego spodziewali.
  •  Pamiętaj o stretchingu funkcjonalnym – równie ważna jak rozgrzewka jest część końcowa treningu, która wyciszy nasz organizm i przywróci podstawowe jego funkcje do względnej równowagi. Kończąc bieg warto chwilę pomaszerować, aby ustabilizować tętno, a następnie przejść do spokojnego i relaksacyjnego rozciągania. Tu największą uwagę powinniśmy zwrócić na mięśniach kończyn dolnych wydłużając całą taśmę przednią i tylną, a także przywodziciele stawu biodrowego i pasmo biodrowo-piszczelowe. Tak zakończony trening na pewno pomoże nam w szybszej regeneracji, a co za tym idzie szybszej gotowości do podjęcia kolejnego wysiłku.

Jestem przekonana, że powyższe zalecenia pomogą pomyślnie rozpocząć naszą przygodę z bieganiem, a przede wszystkim sprawią, że stanie się ona przyjemną i bezpieczną formą treningu, niezależnie od tego czy będzie się on odbywał na sali fitness czy też na świeżym powietrzu...

Małgorzata Rak - Trener przygotowania motorycznego-specjalista treningu funkcjonlanego

http://www.trening-indywidualny.pl

http://www.strefa-zdrowie.pl






Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt