Praktyczne wskazówki dotyczące rozciągania mięśni.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Profilaktyka i terapia  |  Praktyczne wskazówki dotyczące rozciągania mięśni.

Najczęściej czytane:

Praktyczne wskazówki dotyczące rozciągania mięśni.

Temat rozciągania jest powszechnie znany. Każdy z nas zastanawiał się jak prawidłowo się rozciągać. Oto kilka cennych wskazówek:

  •  Nie doprowadzajcie do pojawienia się bólu podczas stretchingu
  •  Nie róbcie tzw. "pogłębień" - wzmaga to tylko napięcie mięśnia, a zależy nam przecież na jego rozluźnieniu
  •  Nie rozciągajcie więzadeł! - mięśnie są na tyle elastyczne, by pozwolić zrobić nam szpagat. Niektóre z zachodnich ćwiczeń rozciągających powodują rozciąganie więzadeł.
  •  Przeczekanie napięcia = rozciąganie odprężone; zostańcie w pozycji rozciągania tak długo aż poczujecie odprężenie. Podczas rozciągania nie powinniśmy czuć dyskomfortu ani bólu! Jest to metoda świadomej kontroli rozciągania z ominięciem mechanizmów odruchowego napinania się mięśni.
  •  Podczas rozciągania oddychajcie spokojnie i równomiernie. Gdy czujecie już moment odprężenia mięśnia, spróbujcie zwiększyć rozciągnięcie kilka milimetrów ze spokojnych wydechem.
  • Nie nadużywajcie biernego rozciągania mięśni grzbietu (zginania kręgosłupa do przodu), gdyż może doprowadzić to do osłabienia więzadeł i ich niewydolności.
  •  Wybierając ćwiczenia rozciągające, szukajcie takich pozycji, które pozwolą wam na maksymalne rozluźnić ciało i skoncentrować się na rozciąganej grupie mięśniowej.
  •  Rozciągajcie się regularnie
  •  Rozciągajcie się przed i po treningu; przed rozpoczęciem treningu; po krótkiej rozgrzewce, podnoszącej temperaturę naszego ciała oraz po treningu; rozluźnienie mięśni, wyciszenie organizmu i przyśpieszenie ich regeneracji.

Paweł Tracz - Trener Personalny - Warszawa

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt