Przygotowanie do nart

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Przygotowanie do nart

Najczęściej czytane:

Przygotowanie do nart

przygotowanei do nartListopad to ostatni dzwonek aby popracować nad swoją formą przed wyjazdem na narty.
Aby czerpać z urlopu jak najwięcej przyjemności i aby wyjazd nie zakończył się przykrą kontuzją powinniśmy popracować nad 3 podstawowymi kwestiami:

  • kondycja ogólna – aby spędzić na stoku kilka godzin dziennie, musimy dysponować odpowiednim pułapem wytrzymałości, który pozwoli nam na szybką regenerację po kolejnych zjazdach. Aby go wypracować niezbędny jest trening wytrzymałościowy w formie interwałowej lub ciągłej w odpowiedniej intensywności i czasie trwania oraz ćwiczenia ogólnorozwojowe na wszystkie partie ciała.
  •  stabilne, mocne plecy – „core” czyli część brzuszno-lędźwiowo-miedniczna to okolica ciała, która ma wpływ na nasze wszystkie pozostałe funkcje, bez stabilnego kręgosłupa nie jesteśmy w stanie budować formy w żadnej z aktywności
  •  trening sensomotoryczny – trening czucia mięśniowego na niestabilnych podłożach to sposób aby zaadoptować się do ciężkich warunków jakie czekają na nas na oblodzonym stoku. W tym celu należy wprowadzić elementy treningu na poduszkach sensomotorycznych „ beretach”, piłkach i innych przyborach które imitują takie właśnie warunki. Trening na niestabilnym podłożu wymusza mocniejsze napięcie mięśni, aktywację receptorów w stawach przez co wpływa na stabilizację stawów.

Kilka tygodni treningu według powyższych zaleceń sprawi, że coroczny wyjazd przyniesie zdecydowanie więcej frajdy i będzie możliwie bezpieczny.

Tomasz Gać - Trener Osobisty - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt