Rower czy bieżnia?

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Rower czy bieżnia?

Najczęściej czytane:

Rower czy bieżnia?

rower czy bieżniaW pracy trenera personalnego, podczas zajęć z moimi klientami, bardzo często spotykam się z pytaniem dotyczących urządzeń Cardio dostępnych w Fitness Klubie. Ludzie pytają, które urządzenia są najlepsze i na których powinni ćwiczyć aby uzyskać najbardziej satysfakcjonujące rezultaty?
Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi i musimy je rozpatrzyć co najmniej z kilku punktów widzenia.
Jeśli chodzi nam o kwestie spalania tkanki tłuszczowej i kształtowania wytrzymałości to…wybór urządzenia nie ma tu zupełnie znaczenia. Pod względem energetyki wysiłku istotne jest tętno ( ilość skurczów serca na minutę) z jakim pracujemy i czas trwania pracy, natomiast czy parametry wysiłkowe zostaną osiągnięte przy użyciu roweru, bieżni, stepera, ergometru wioślarskiego czy urządzenia eliptycznego zależy tylko i wyłącznie od naszych upodobań i tego jakie urządzenia są dostępne?
Rozpatrując wybór urządzenia pod kontem funkcjonalności dla osób początkujących lub tych ze sporą nadwagą to rower wydaje się najprzyjaźniejszy i najprostszy w obsłudze na pierwszym etapie treningu. Również marsz na bieżni pod lekkie nachylenie jest naturalną formą ruchu, która cieszy się sporą popularnością w takiej właśnie grupie klientów.
Jeśli chodzi o bieżnie to niestety nie zastąpi ona treningu w terenie i nie jesteśmy w stanie przygotować się na niej np. do biegów długodystansowych. Odbicie stopy na przesuwającej się pod nogami taśmie jest zupełnie inne niż to w warunkach naturalnych, kiedy to od jakości i siły odbicia zależy długość kroku i przemieszczanie środka ciężkości do przodu. Do tego amortyzacja bieżni mechanicznych nadal pozostawia wiele do życzenia i długotrwały trening biegowy może spowodować problemy ze stawami.
Pod kontem funkcjonalności i ergonomii ruchu zdecydowanie najbardziej polecam urządzenia, w których jednocześnie pracujemy kończynami górnymi i dolnymi. Ruch taki jest najbardziej wszechstronny, charakteryzuje się sporym wydatkiem energetycznym, wymaga poprawnej koordynacji, zaangażowania układu nerwowego oraz ma korzystny wpływ na prawidłową sylwetkę i pracę taśm mięśniowych. Zapewniają nam to np. ergometry wioślarskie i urządzenia eliptyczne.
Z doświadczenia zalecałbym trening jak najbardziej urozmaicony na jak największej ilości urządzeń, unikniemy wtedy przeciążeń jednych struktur i zaniedbania innych, trening będzie ciekawy i urozmaicony a poziom naszej koordynacji zdecydowanie wzrośnie.

Trener Osobisty – Tomasz Gać - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt