Spalanie tkanki tłuszczowej - fakty, mity i argumenty.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Spalanie tkanki tłuszczowej - fakty, mity i argumenty.

Najczęściej czytane:

Spalanie tkanki tłuszczowej - fakty, mity i argumenty.

trener osobisty i dietetykWiele osób zastanawia się w jaki sposób pozbyć się zbędnych kilogramów. Również nasi klienci zadają takie pytania. Odpowiedź wydaje się być prosta i dobrze znana : odpowiednia dieta i trening oczywiście. Trening redukcyjny  powinien składać się w dużej części z treningu aerobowego. Następnym pytaniem jakie pada jest pytanie o intensywność  i długość treningu aerobowego.  I tu pojawia się problem. Wiele osób ( także trenerów) twierdzi, że nie powinno się podczas  aerobowego treningu redukcyjnym  przekraczać określonego limitu częstości skurczów serca.  Zazwyczaj chodzi im tu o  wartości około  50-60 % HRmax ( tętno maksymalne).  Podczas wysiłku o takiej  intensywności około 50 %  energii  nasz organizm pozyskuje z rozpadu  tłuszczy a  50 %  z glikogenu. Im  bardziej intensywny wysiłek tym więcej energii pozyskiwanych jest z glikogenu.  Wydawać by się zatem mogło,  że  należy trzymać ów określony limit częstości skurczów serca i wykonywać  dość  długi trening.
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem takiego podejścia do tego tematu.  Jako, iż nie należy nigdy pozostawać gołosłownym oto argumenty:

  •  Trening o wyższej intensywności  powoduje większe zużycie energii dla przykładu mężczyzna ważący 70 kg idąc z  prędkością 6 km/h przez 60 minut  spali  350 kcal z czego 60  % będzie pochodziło z tłuszczy. Czyli spali 210 kcal pochodzących z rozpadu tłuszczy.  Ten sam mężczyzna biegnąc powoli z prędkością 8,5 km/h spali  650 kcal w godzinę, pozyskując z tłuszczy 45 % energii czyli ilość energii uzyskana z tłuszczy to 293 kcal. Rachunek zatem wydaje się być prosty.
  •  Sportowcy oraz osoby o dużej wydolności lepiej pozyskują energie z rozpadu  tłuszczy i potrafią czerpać energie głownie w ten sposób nawet do granicy 75 % HRmax.
  •   Do regeneracji po  treningu potrzebna jest około  5% energii  zużytej  podczas treningu. Im intensywniejszy trening tym więcej energii potrzeba  na regeneracje.
  •  Intensywny trening powoduje   większe pobudzenie metabolizmu niż trening o niskiej intensywności
  •  Trenując intensywnie zwiększamy swoją wydolność dużo bardziej niż podczas treningu o niskiej intensywności. 

Wiele osób zada pytanie  „ Czy trenując intensywnie nie spalimy tkanki mięśniowej, czy organizm nie zacznie czerpać  energii z rozpadu białek ?” Stosując odpowiednia  dietę nie mamy się czego obawiać.  Siebie mogę podać za skromny  przykład.  Podczas ostatnich 6 tygodniu zgubiłem 5 kg tkanki tłuszczowej i uwaga zyskałem 300 g tkanki mięśniowej.  Badania składu ciała zostały przeprowadzone na profesjonalnym sprzęcie pomiarowym  markowej firmy.  Uwierzcie mi, że moje treningi zawsze cechowała bardzo wysoka intensywność  mieszcząca się w przedziale 75-95 % HRmax. Zapraszam zatem do  intensywnego treningu.

Kamil Goleń - Trener Personalny - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl
 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt