Sposoby testowania klientów.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Motoryka i fizjologia  |  Sposoby testowania klientów.

Najczęściej czytane:

Sposoby testowania klientów.

test funkcjonalnyKażdy trener aby ocenić wyniki swojej  pracy powinien wykonywać testowanie zawodnika lub klienta. Jest to ważne zarówno dla trenera bo pozwala ocenić jakoś jego pracy jak i dla klienta ponieważ  może on zauważyć wymierne korzyści z korzystania z usług trenera personalnego. Testy mogą dotyczyć różnych cech motorycznych  oraz komponentów ciała. Bardzo istotne aby podczas wykonywania testów przestrzegać określonych  zasad postępowania.

  •  Zawsze należy  postępować według tego samego protokołu postępowania
  •  Warunki przeprowadzania  testów powinny identyczne lub jeśli to nie możliwe jak najbardziej zbliżone
  •  Zawsze wykonaj krótką rozgrzewkę aerobową  (6-10 min)
  •  Zawsze używaj tego samego sprzętu do testowania i przed testem upewnij się że jest on odpowiednio skalibrowany
  •  Testowany powinien unikać  obfitych posiłków na trzy godziny przed testowaniem oraz  alkoholu, kawy i intensywnych treningów  na dzień przed testem
  •  Test jeśli jest to możliwe powinien być wykonywany  o podobnej porze dnia.

 

Jeśli wykonujemy kilka testów  pod rząd  ich kolejność podczas kolejnego testowania powinna być identyczna. Według NSCA ( National Strength and Conditioning Assiociation) testy powinno wykonywać się w następującej kolejności:

  •  Testy nie wymagające wysiłku (  pomiary komponentów ciała, testy  wzorców ruchowych)
  •  Testy zwinnościowe
  •  Testy siły i mocy
  •  Testy prędkości
  •  Testy wytrzymałości

Kamil Goleń - Trener Personalny - Warszawa


 

 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt