Suplementy diety - skuteczność działania.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Żywienie i suplementacja  |  Suplementy diety - skuteczność działania.

Najczęściej czytane:

Suplementy diety - skuteczność działania.

suplementy dietyKlienci często pytają mnie o suplementy diety. Zazwyczaj interesuje ich zasadność stosowania suplementów ich skuteczność oraz naukowo potwierdzone działanie. Wielokrotnie przekopywałem tony artykułów i  doniesień na temat naukowych dowodów na potwierdzenie działania jakiejś substancji. Nad powyższym tematem pracowały organizacje zajmujące się tematyką odżywiania w sporcie.  A o to wnioski  Journal of the International Society of Sports Nutrition jeśli chodzi o  suplementy pozytywnie wpływające na poziom wydolności:


                                                        Najwyraźniej skuteczne

  • Woda i napoje sportowe
  • Węglowodany
  • Kreatyna
  • Fosforan sodu
  • Dwuwęglan sodu
  • Kofeina
  • Beta - alanina

                                                      Prawdopodobnie skuteczne

 

  • Powysiłkowe węglowodany z białkiem
  • Aminokwasy niezbędne
  • BCAA
  • HMB
  • Glicerol

                                                 Najwyraźniej nieskuteczne

  • Glutamina
  • Ryboza
  • Inosina

 

Kamil Goleń - Trener Personalny - Warszawa
Na podstawie wykładu dr. Jarosława Krzywańskiego



 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt