Trening dla kobiet w ciąży.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Trening fitness  |  Trening dla kobiet w ciąży.

Najczęściej czytane:

Trening dla kobiet w ciąży.

Aktywność dla kobiet w ciąży.

Rozpatrując temat aktywności fizycznej kobiet w ciąży powinniśmy wyjść z założenia, że ciąża to nie choroba!
Wykluczając ciąże zagrożone, powikłane oraz będące wynikiem zapłodnienia In-vitro, gdzie należy wyjątkowo uważać na wszelkie czynniki zewnętrze, ciąża nie jest przeciwwskazaniem do aktywności fizycznej, wręcz przeciwnie…
Kobieta powinna przygotować się do 9 miesięcznego okresu ciąży jak i do samego porodu, tak aby ułatwić organizmowi radzenie sobie z nową sytuacją.
Szczególnie narażony jest kręgosłup. Ma na to wpływ zmiana wagi ciała i przesunięcie środka ciężkości co skutkuje zmianą działających na kręgosłup sił. Do tego aktywność specyficznych hormonów powoduje zmniejszenie stabilność stawów przez zwiotczenie ścięgien i więzadeł.
Można temu skutecznie przeciwdziałać wzmacniając mięśnie głębokie kręgosłupa.
Odpowiednie wzmocnienie kończyn dolnych, połączone z ćwiczeniami rozluźniającymi będzie miało pozytywny wpływ na komfort poruszania się w sytuacji zwiększonej masy ciała.
Istotną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę w trakcie treningu z kobietą w ciąży, jest nauka płynnego i swobodnego oddychania. Pozwoli to uniknąć zadyszek w trakcie treningu oraz będzie miało duże znaczenie w trakcie samej akcji porodowej.
Na co należy zwrócić baczną uwagę?
Powinniśmy unikać wszelkich ćwiczeń mogących uciskać okolicę brzuszną.
Przez cały czas trwania treningu należy kontrolować jego intensywność, zarówno obiektywnie, monitorując tętno i ciśnienie przyszłej mamy, jak i subiektywne poprzez obserwację i branie pod uwagę indywidualnych odczuć.
Podsumowując, aktywność fizyczna w czasie ciąży pozwoli uniknąć nadmiernego skoku wagi oraz ułatwi szybszy powrót do formy po porodzie. Dzięki odpowiedniemu treningowi kobieta może pozostać sprawna i aktywna niemal do samego końca ciąży co pomoże szybciej odzyskać zgrabną sylwetkę po urodzeniu dziecka. Wreszcie sama akcja porodowa przebiegnie sprawniej, szybciej i będzie mniej wyczerpująca.

Tomasz Gać - Trener Osobisty - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt