Trening ekscentryczny

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Motoryka i fizjologia  |  Trening ekscentryczny

Najczęściej czytane:

Trening ekscentryczny

trening ekscentrycznyTrening ekscentryczny jest skuteczną metodą zwiększania siły mięśniowej i ich elastyczności. Podczas pracy ekscentrycznej mięśnie są w stanie osiągnąć 1.75 razy więcej siły niż w fazie koncentrycznej (Poliquin 2012). Na przykładzie przysiadu wyglądałoby to następująco; więcej jesteśmy w stanie unieść podczas zejścia do przysiadu niż podczas wstania z ciężarem.


Podczas ćwiczeń w treningu ekscentrycznym skupiamy szczególną uwagę na fazę rozciągania mięśnia. Ważne jest to aby kontrolować fazę ekscentrycznej pracy mięśnia przez wydłużenie czasu opuszczania ciężaru. Nie dopuszczaj do sytuacji bezwładnego opuszczania ciężaru. Trening ten powoduje zwiększoną anaboliczną odpowiedz mięśniową w postaci syntezy białkowej. Większe uszkodzenia na poziomie włókien mięśniowych dają lepszy bodziec mięśniom do ich rozrostu.
Poza wzrostem siły i masy mięśniowej trening ekscentryczny ma też inne korzyści. Ekscentrycznie ćwiczenia prowadzą do zwiększenia elastyczności mięśni.
Ekscentryczny trening jest o wiele bardziej skuteczny od statycznego stretchingu, a najnowsze badania pokazują, że dzięki takiemu rodzajowi treningu możemy zwiększyć zakres ruchomości w stawie biodrowym o 22%, natomiast w stawie kolanowym około 13% (Poliquin 2012).
Trening ekscentryczny to doskonała metoda, której zastosowanie poprawia elastyczność mięśni, zwiększa siłę mięśni oraz mobilność stawową.

Paweł Tracz - Trener Personalny - Warszawa
 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt