Trening funkcjonalny dla kończyn.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Motoryka i fizjologia  |  Trening funkcjonalny dla kończyn.

Najczęściej czytane:

Trening funkcjonalny dla kończyn.

trening funkcjonalny kończynIstotą Funkcjonalnego Treningu Medycznego dla kończyn jest właściwe dobranie ćwiczeń w zamkniętych i otwartych łańcuchach kinematycznych. Postępowanie terapeutyczne ma za zadanie odtworzenie lub utrwalenie kontroli sensomotorycznej:

  •  Dynamiczna stabilizacja (koaktywacja mięśniowych jednostek motorycznych)
  •  Kinestezja i poczucie pozycji stawu
  •  Odruchowa aktywność nerwowo-mięśniowa (stymulacja aktywności odruchowej, szybkie zmiany pozycji stawu, niestabilne podłoże)
  •  Ćwiczenia w funkcjonalnych wzorcach ruchowych (Lephart, Henry 2000).

Schemat postępowania przy planowaniu i prowadzeniu bezpiecznego i efektywnego treningu funkcjonalnego dla kończyn obejmuje (Zając i wsp 2010):

  •  Pozycje niskie – ćwiczenia statyczne, podłoże stabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny
  •  Pozycje niskie – ćwiczenia statyczne, podłoże niestabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny
  •  Pozycje niskie – ćwiczenia „mobilność na stabilność”, podłoże stabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny
  •  Pozycje niskie – ćwiczenia „mobilność na stabilność”, podłoże niestabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny
  •  Pozycje wysokie – ćwiczenia mobilność na stabilność”, podłoże stabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny ( siedząc i stojąc)
  •  Pozycje wysokie – ćwiczenia dynamiczne w częściowo zamkniętych łańcuchach biokinematycznych (siedząc i stojąc)
  • Pozycje wysokie – ćwiczenia „mobilność na stabilność”, podłoże niestabilne, zamknięty łańcuch biokinematycznych ( siedząc i stojąc)
  • Ćwiczenia dynamiczne – podłoże stabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny (siedząc i stojąc)
  • Ćwiczenia dynamiczne – podłoże niestabilne, zamknięty łańcuch biokinematyczny (siedząc i stojąc)
  • Ćwiczenia dynamiczne – podłoże stabilne, w szybko zmieniających się na przemian otwartych i zamkniętych i zamkniętych łańcuchach kinematycznych ( chód, bieg/trucht, podskoki/wypady)
  • Ćwiczenia dynamiczne – podłoże niestabilne, w szybko zmieniających się na przemian otwartych i zamkniętych łańcuchach kinematycznych (chód, bieg/trucht,podskoki/wypady)
  • Trening siłowy, wytrzymałościowy, wyższe obciążenia

Tomasz Gać - Trener Personalny - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl
 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt