Trening metodą Tabaty

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Motoryka i fizjologia  |  Trening metodą Tabaty

Najczęściej czytane:

Trening metodą Tabaty

trening metodą TabatyJest wiele metod treningowych i wiele podejść do samej aktywności ruchowej. Niektóre metody przyjmują nazwe od nazwisk swych twórców. Tak jest właśnie z treningiem Tabaty. Pan Tabata to japoński naukowiec, który pomaga sportowcą osiągnąć jak najwyższą formę. Trening Tabaty to trening metaboliczny majacy na celu podnieść wydolnośc aerobową i anaerobową oraz zwiekszyć znacząco metabolizm. Choć Tabata jako rodzaj treningu nie został stworzony do spalania tkanki tłuszczowej to na tym polu również znajduje zastosoawanie.
Zasady treningu Tabaty:

  • Wykonujemy ćwiczenie angażujące jak największą ilość mięśni np. zarzut z wyciśnięciem
  • W ciągu 20 s wykonujemy taką ilość powtórzeń jaką potrafimy
  • Przerwa trwa 10 s
  • Wykonujemy 7 powtórzeń (cały trening około 4 minuty)
  • Ćwiczenie musi być bezpieczne i umożliwiajace przerwanie go w kadym momencie
  • Dobrany ciężar powinien się plasować koło 20 % RP
  • Bez względu na wszystko zachowujemy technike
  • Trening powinien być poprzedzony odpowiednią rozgrzewką

Trening ten stworzony był z myślą o sportowcach ale podobnie jak trening interwałowy znajduje również zastosowanie u amatorów nie posiadających przeciwskazań zdrowotnych. 

Kamil Goleń - Trener Personalny - Warszawa

http://www.trening-indywiodualny.pl

 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt