Trening osób starszych

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Ciekawostki  |  Trening osób starszych

Najczęściej czytane:

Trening osób starszych

trening dla osób starszychStarość (od 60-65 lat) w znaczeniu medycznym są to zmiany biologiczne w ciele związane z osłabieniem zdolności regeneracyjnych i naprawczych organizmu.

Starzenie się organizmu człowieka odnosi się do wszystkich jego komórek, tkanek i narządów. Jest to proces fizjologiczny, pogarszający funkcjonowanie układów, zdolności regeneracyjne i odpornościowe. Możemy jednak wpływać na dynamikę rozwoju tego procesu, a tym samym poprawić jakość i komfort życia osób starszych.
Z procesem inwolucji wiąże się ograniczenie aktywności fizycznej osób starszych, a co za tym idzie osłabienie funkcjonowania narządu ruchu.

Proces ten dotyczy takich zmian jak (narząd ruchu):

  • utrata masy mięśni
  • spadek masy i wytrzymałości kości (ryzyko występowania złamań)
  • pogorszenie koordynacji, propriocepcji i czasu reakcji (ryzyko upadków)
  • spadek siły mięśni
  • zmiany zwyrodnieniowe w obrębie stawów
  • utrata elastyczności mięśni, ścięgien i więzadeł (ryzyko występowania urazów)

 

Wpływ szeroko pojętego treningu (siłowego,funkcjonalnego ...) ma tutaj swoje niezbędne zastosowanie w hamowaniu progresji zmian inwolucyjnych. Aktywność fizyczna prowadzi do poprawy stanu zdrowia, utrzymania niezależności oraz poprawy satysfakcji życiowej u seniorów.
Minimalna częstotliwość treningu powinna wynosić 3x w tyg. Czas treningu powinien być uzależniony od potrzeb funkcjonalnych; powinien uwzględniać ćwiczenia o charakterze siłowym oraz wydolnościowym. Intensywność powinna być dobierana w zależności od stanu zdrowia i możliwości ćwiczącego – niezbędne w tym wypadku staje się przeprowadzenie dokładnego wywiadu, który umożliwi wyznaczenie celu i zastosowanie odpowiednich metod treningowych przez trenera.

Paweł Tracz - Trener Osobisty - Warszawa


 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt