Trening TABATA

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Nowości fitness  |  Trening TABATA

Najczęściej czytane:

Trening TABATA

Trening TABATA

trening tabataTrening wymyślony przez japońskiego naukowca. Celem treningu jest zwiększenie wydolności tlenowej i beztlenowej oraz efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Mogą stosować go zarówno zawodowi sportowcy jak i osoby trenujące rekreacyjnie, które przyjmują za cel zgubienie paru zbędnych kilogramów.
Trening TABATA jest treningiem interwałowym, zaliczany do treningów HIIT (High Intensity Interval Training). Aby poddać swój organizm temu treningowi wymaga się od ćwiczącego dobrego przygotowania wytrzymałościowego, ponieważ jest to trening o dużej intensywności i doprowadza do maksymalnego zmęczenia. Bezwzględnym przeciwskazaniem do treningu są choroby układu krążenia. Trening ten przede wszystkim kierowany jest do osób lubiących ćwiczenia o wysokiej intensywności, gdzie doświadczamy krańcowego zmęczenia organizmu.

Dlaczego trening TABATA?

Ponieważ jest bardzo efektywny, wydajny... Przy krótkim czasie trwania tego treningu uzyskujemy optymalne korzyści w postaci uruchomienia procesów spalania tkanki tłuszczowej i pojawieniu się efektu tzw. "after burn", który objawia się przyśpieszonym spalaniem tkanki tłuszczowej nawet do 48 godizn po treningu. Poprawia znacząco naszą wydolność. W porównaniu z klasycznymi ćwiczeniami aerobowymi trening TABATA według wielu badaczy doprowadza do większej ilości spalanej tkanki tłuszczowej.

Jak trenować?

Bardzo istotne w prowadzeniu treningu jest dobór takiego ćwiczenia, które angażuje jak najwięcej mięśni. Trening trwa zaledwie 4 minuty, musimy być przygotowani na przerwy trwające zaledwie 10 sekund. Wybrane ćwiczenie powtarzamy 7 razy, 1 seria trwa 20 sekund, przerwa 10 sekund, po czym przechodzimy do 2,3,4... Ćwiczenie może być dowolne, możemy ćwiczyć z własnym ciałem lub z dodatkowym ciężarem w postaci hantli, sztangi czy innych przyborów.

Zalecenia do treningu:

  • Staramy się nie łączyć treningu TABATA z treningiem siłowym (trenujemy w dzień wolny od treningu siłowego)
  •  Pamiętamy o odpowiednim posiłku przet treningiem (nie wykonujemy treningu na czczo!)
  •  Zacznijmy trening od 1 w tygodniu

Paweł Tracz - Trener Prywatny - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

 


 

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt