Trening wysokogórski.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Motoryka i fizjologia  |  Trening wysokogórski.

Najczęściej czytane:

Trening wysokogórski.

Trening i start w zawodach w warunkach wysokogórskich.


trening wysokogórskiJedno z podejść do sytuacji to przyjazd na miejsce zawodów mniej niż 24 godziny przed rozpoczęciem rywalizacji. Nie dojdzie wtedy co prawda do aklimatyzacji natomiast typowe objawy choroby wysokogórskiej nie zdąża się jeszcze ujawnić. Po 24 godzinach zaburzenia snu oraz odwodnienie dają o sobie znać.

Podejście drugie to przybycie na miejsce zawodów przynajmniej na dwa tygodnie przed zawodami. Chociaż pełna aklimatyzacja do warunków wysokogórskich trwa od 4 do 6 tygodni to już po pierwszych dwóch tygodniach  organizm ulega stabilizacji w nowych warunkach. Ważnym jest, aby pamiętać o tym iż zdolności wysiłkowe podczas pierwszych dni treningowych są zmniejszone, dlatego zawodnicy powinni zacząć treningi w górach od 60-70 %  intensywności z jaką  trenują na poziomie morza.

W podejściu trzecim zaleca się zwiększenie udziału treningu wytrzymałościowego w całkowitej ilości jednostek treningowych jeszcze przed wyjazdem w góry, aby zwiększyć ich  możliwości wysiłkowe co umożliwi im skuteczną rywalizacji w warunkach wysokogórskich mimo iż ich wydolność będzie zmniejszona z powodu zmniejszonego ciśnienia parcjalnego tlenu.  Tą taktykę stosuje wiele drużyn szczególnie gdy przybycie na miejsce rywalizacji odpowiednio wcześniej nie jest możliwe.

Sypianie w namiotach wysokościowych czy komnatach hiperbarycznych  wydaje się bardzo rozsądnym posunięciem natomiast  są to dość drogie urządzenia.

 

Kamil Goleń - Trener Personalny - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt