Wprowadź do swojego stylu życia zasadę 6 U wg prof. Bergera.

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Żywienie i suplementacja  |  Wprowadź do swojego stylu życia zasadę 6 U wg prof. Bergera.

Najczęściej czytane:

Wprowadź do swojego stylu życia zasadę 6 U wg prof. Bergera.

Wprowadź do swojego stylu życia zasadę 6 U wg prof. Bergera.


 

1. UROZMAICENIE spożywanych produktów i potraw dietetyk warszawa

Każdego dnia staraj się wybierać produkty żywnościowe z różnych grup produktów spożywczych, najlepiej najmniej przetworzone i świeże. Nie ma jednego produktu spożywczego, który dostarczałby wszystkich niezbędnych organizmowi składników odżywczych, dlatego w każdym posiłku staraj się łączyć różne produkty spożywcze (produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne, białkowe oraz produkty będące źródłem tłuszczów). Wówczas dostarczysz organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, w tym również układu trawiennego.

2. UMIAR w jedzeniu i piciu

Jak we wszystkim, również w jedzeniu i piciu należy zachować umiar. Małe objętościowo posiłki nie obciążają przewodu pokarmowego i pozwalają na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Pamiętaj, aby ograniczać picie słodkich napojów gazowanych, ponieważ zawarty w nich dwutlenek węgla może powodować wzdęcia.

3. UNIKANIE

W diecie unikaj produktów, które mogą wpływać niekorzystnie na prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Do nich zalicza się wszystkie produkty wysoko przetworzone, bogate w tłuszcze zwierzęce, cukry proste i sól. Ponadto unikaj produktów wzdymających, takich jak: fasola, groch, kapusta, kalafior, oraz czynności powodujących połykanie dużych ilości powietrza – żucie gumy, rozmowa przy jedzeniu. Pamiętaj również o unikaniu stresu i pośpiechu.

4. UREGULOWANIE czasu i liczby spożywanych posiłków

Wprowadź do swojej diety 5 niewielkich posiłków i spożywaj je w równych odstępach czasu, średnio co 3 godziny. Systematyczne jedzenie przyspiesza przemianę materii oraz usprawnia funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Pamiętaj, aby dzień rozpocząć od śniadania, najlepiej pół godziny po obudzeniu, a zakończyć kolacją spożytą nie później niż 2-3 godziny przed snem.

5. UPRAWIANIE SPORTU

Umiarkowana aktywność fizyczna to sprzymierzeniec Twojego układu trawiennego. Po posiłku wybierz się na spacer. Już 30 min spaceru po świeżym powietrzu wspomoże aktywność mięśni gładkich jelit i żołądka. Ponadto wzmożona aktywność fizyczna powoduje wydzielanie endorfin (hormonów szczęścia), które m.in. poprawiają humor i zmniejszają uczucie głodu.

6. UŚMIECHANIE SIĘ

Osoby życzliwe i uśmiechnięte żyją dłużej! Ponadto łatwiej znoszą zmiany, również te dotyczące sposobu żywienia. Pamiętaj również, że optymizm wspomaga redukcję masy ciała, a dzięki hormonom szczęścia łatwiej pozbędziesz się uczucia głodu.

 

Monika Krynicka-Gać  - Dietetyk Warszawa 

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt